INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

dissabte, 6 de desembre del 2008

L'Alzina del Vent. Carena de la Castanyera.

Recorregut: 6,5Km
Dificultad: Mitjana
Horari: 3h
Comentaris: Molt recomenable. Transcorre per una de les zones més interessants del Parc Natural.

Interessant recorregut per una de les zones més céntriques de tot el Parc Natural i que te, per tant, una de les millors panorámiques globals de tot aquest territori. També es un dels punt més concorreguts pel que fa a excursionistes que gràcies al fàcil accés i explotada bibliografia, venen en massa a descobrir els nombrosos indrets d'interés i les espectaculars vistes dels principals cims del Parc i interesants panoràmiques dels Pirineus.

Iniciarem el nostre recorregut el l'Alzina del Salari, en el Km11 de la carretera que puja al Coll d'Estenalles on trobarem un dels parkings habilitats del Parc Natural. Just darrera d'un panell d'informació trobarem un camí que s'enfila pel bosc trobant en pocs metres una de les fraccions de l'empedrat original del camí que anaba de Terrassa a Mura anomenat com els Graons de Mura.

Als 5min de pujada trobarem una bifurcació de camins on haurem de pendre el de la dreta que inicialment baixa i trobans de seguida una torrentera la va resseguint de forma planera fins creuar-la finalment, es aquí on el camí s'estreny. Més endevant trobarem una altre bifurcació on haurem de pendre el ramal de la esquerra on trobarem de nou en la torrentera la Font dels Traginers.

Desde aquí trobarem un corriol a mà esquerra que va pujant i va agafant més caracter de camí trobant en una zona de llaçades un altre sector de l'empedrat dels Graons de Mura. Finalment arribarem al Coll de Boix on en direcció N, a pocs metres, trobarem un pista que haurem pendre en la mateixa direcció. A pocs metres a mà esquerra trobarem la impressionant Alzina dels Vents (es recomenable visitar-la en dates nadalenques per trobar un bonic pessebre sota les seves branques.

Resseguirem la pista uns metres fins trobar un camí indicar a mà esquerra que va en direcció a Mura. Trobarem pocs metres més enya una altre estaca indicadora on sortirà a mà esquerra un corriol que en pocs metres trobarem tallat per un balcó rocallós que dona a la vessant oest de la Serra de l'Obac. Haurem de franquejar a mà dreta on el corriol va baixant en direcció N esquivan una succesió de bandes rocalloses fins arribar finalment a la Font dels Debanadors que trobarem a mà esquerra dins una bauma.

Resseguirem el corriol a mà dreta i a uns 300m trobarem una canal que puja entre dos blocs rocosos. Una vegada a la bretxa el corriol segueix en direcció E fins topar amb un camí que haurem de pendre a mà dreta. A pocs metres trobarem una estaca indicativa que ens indica una bifurcació. Haurem de pendre en trencall de la esquerra que puja per dins del bons a la Carena del Castanyer on toparem de nou amb la pista.

Si ens dirigim a mà dreta, en pocs metres trobarem les runes de la Coma d'en Vila, pero nasaltres haurem de seguir l'itinerari a mà esquerra per la pista que seguuirem en direcció E fins trobar en uns 10min el Coll de Garganta. Aquí mateix trobarem a mà esquerra un corriol que baixa cap a la vessant de Fontfreda. A pocs metres trobarem una bifurcació on haurem de pendre el trencall de la esquerra que continua baixant ara en abruptes llaçades que ens duuran finalment a la Font Freda.

Havent vist la font haurem de remontar de nou a la pista que haurem de seguir fins trobar uns pals de llum, aquí trobarem un camí a mà dreta que comença a baixar per una canal en direcció S sota les parets de El Castellar. Als 5min trobarem la Font de l'Hort.

Seguirem el corriol de baixada deixant més endevant un tencall a mà esquerra i finalment anirem a petar a un revolt molt tancat de la carretera que haurem de seguir fins trobar en 1Km de nou L'Alzina del Salari.