INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

dimarts, 16 de desembre del 2008

El Pantà de Can Bogunyà

Recorregut: 12Km
Dificultad: Mitjana
Horari: 4h.
Comentaris: Itinerari on solament destaquen les vistes de Terrassa en la seva part alta i la visita del desconegut pantà.

El Pantà de Can Bogunyà, o més conegut per la gent de Terrassa com el Llac Petit, pot servir de punt de partida per anar a buscar unes poques fonts que es troben el la vessant sud de la Serra de les Pedritxes.

Podrem iniciar el nostre recorregut en el Parc Audiovisual de Catalunya i que podrem trobar en un desviament a la esquerra tot sortint de Terrassa en direcció Coll d'Estenalles. El veurem desde lluny ja que està a tocar d'un enorme hospital abandonat dedicat en la decada dels 60-70 per malalts de tuberculosi i altres malalties de tipus pulmonar. Just en front de aquest complexe trobarem una esplanada on podem veure un corriol indicat amb marques blanc/blaves que d'inici transcorre paral.lel als estudis del Parc Audiovisual.

Aquest camí topa ràpidament amb un camp de conreu que haurem de vorejar per la part alta i, seguint sepre les marques blac/blaves, arribarem ràpidament al Pantà de Can Bogunyà. La veritat es que el pantà, contruit en els primers anys del segle XX, te un gran historial de casos de morts d'homicidis i accidents i juntament amb el proper Hospital del Pulmó, on també ha contribuit amb un extens historial de morts i suicidis, fan que la atmosfera pugui tenir un caire sinistre. La veritat es que la primera vegada que vaig estar aquí em va soptar la quantitat d'escombraries que estaven amontonades a les seves voreres però ultimament he trobat el paratge net i amb fauna, ànecs, tortugues de grans dimensions (no autóctones sino de introducció "domestica") i peixos de cert tamany, de fet he trobat gent pescant.

Seguirem el nostre itinerari vorejant el pantà per qualsevol de les dues ribes fins a la petita explanada que es troba a la seva capçalera. De aquí veurem com entra en el bosc un caminet que en pocs metres passa per la dreta de la traça d'una torrentera on trobarem uns graons rocosos, pocs metres per sobre d'aquests trobarem una surgècia d'aigua

Pocs metres per sobre trobarem a la dreta el camí que puja a Font de les Bardisses que trobarem deseguida.

Tornem al caminet del fons de la torrentera i a uns 10min trobarem un pal de tensió sense us. Pocs metres abans de aquest pal podrem trobar una pedra al terra amb les marques blau/blanques i ès desde aquí on podrem veure un corriol bastant tapat per vegetació que s'obre a mà dreta i que va pujant primer en direcció E i en pocs metres gira al N. En uns 10min trobarem una misteriosa xabola de llauna. darrera d'ella, en la mateixa pendent podrem veure una traça de corriol que tot esquivant per sota en enorme rocall va a buscar el fons de la torrentera, es aquí on podrem trobar la oblidada Font de l'Alzina

NOTA: just sota el pal de tensió sense ús podrem veure que s'obre un corriolet a mà dreta que va guanyant alçada en direcció N i que discorre paral.lel al Torrent de Fontalba. En uns 10min de pujada, quan el camí es dilueix hi vaig trobar a mà esquerra, dins la torrentera, una surgència que brollava bastanta aigua.

Continuem pujant pel caminet que desseguida trobarem una bifurcació prenent el trencall que segueix en direcció S i on en uns 5min arribarem a una ample pista, just a sota d'una torre d'alta tensió. Continuem pujant per la pista on trobarem una bifurcació amb un parell de cadenes. Pendrem el trencall de l'esquerra que va pujant en direcció N i en uns 15min trobarem un tancat revolt, en la seva part interior trobarem la Font Trobada.

Seguirem la pista i en pocs metres trobarem una bifurcació. Aquí pendrem el camí que segueix recte en direcció O i en pocs metres trobarem també en un revolt tancat la Font del Janot.

Tornem a la bifurcació anterior i agafem la pista que puja i que gira ràpidament en direcció Oest. Arribarem en uns 20min de marxa una bifurcació amb indicacions. Agafem el trencall frontal i que va en direcció a la Font del Troncó però que a la dreta de la cadena que barra el pas trobarem un corriol que baixa directissim, creuant a pocs metres un antic camí, i que retroba finalment la pista just a l'alçada de la Font del Troncò.

Si volem aproparnos la Font del troncó de Baix haurem de pendre la pista a la esquerra miran a la font. La pista va inicalment en direcció N i fent un ampli gir de dreta a esquerra trobarem un camí a l'esquerra que haurem de pendre i que en uns 300m de baixada trobarem que el cami creua el  Torrent de la Font del Troncó, gairebe en una bifurcació amb un altre camí que baixa en direcció O. Just en el creuament de la torrentera trobarem la Font del Troncó de Baix.

Desfem el camí i tornem a la Font del Trocó i tornem a desfer la dreçera fins a la cruilla inicial tornan per la pista per la que hem pujat. En un punt del camí veurem com la pista creua uns cables d'electricitat, aquí veurem com baixa un corriol directe en direcció S. Trobarem una bifurcació que pendrem per uns escalons a mà esquerra i finalment fins topar amb un camí més ample que pendrem per la dreta. Trobarem més endevant una pista i que en pocs metres deixarem ja que trobarem a mà esquerra un camí que anira flanquejant en direccó N a buscar el fons de la vall. Més o menys per aquesta alçada trobarem el caminet de pujada marcat amb les marque blanc/blaves que ens portarà finalment al pantà i al punt de partida.